Sunday, January 10, 2010

ඇතුවත් බැරි නැතුවත් බැරි English

මම ශ්‍රී ලාංකිකයෙක්.මට හිතුනා ශ්‍රී ලංකාවෙ ඉංග්‍රීසි වලට මොකද වෙලා තියෙන්නෙ කියලා පොඩ්ඩක් විපරම් කරලා බලන්න.ශ්‍රී ලංකාවෙ අපි හුගක් වෙලාවට අමාරුවෙ වැටෙන එකම තැන තමයි මෙ ඉංග්‍රීසි ඉතින් ඇයි අපිට මෙහෙම වෙලා තියෙන්නේ.මේක ටිකක් ලොකු ප්‍රශ්නයක්.මට හිතෙන විදියට නම් මේ ප්‍රශ්නෙට මුල කිසිම හරයක් නැති ඉංග්‍රීසි ටියුෂන් පන්ති කලාව.ලංකාවෙ අධ්‍යාපන ක්ෂේත්‍රය ගත්තොත් එක් විශයකට අදාල වැඩිම ගුරුවරු සංඛ්‍යාවක් ඉන්න විශය තමයි ඉංග්‍රීසි.නමුත් අපිට තාමත් බැරිත් ඉංග්‍රීසි.මට මතක විදියට මම 1 වසරේ ඉදන්ම ඉංග්‍රීසි පන්ති ගියා.නමුත් තාමත් ඉංග්‍රීසි බැහැ.මොකද ඒකට හේතුව මට දැන් ඉංග්‍රීසි එපා වෙලා.විද්‍යා පීඨ කියලා ජාතියක් තියෙනවා.ඕවයේ ඉන්න තරමක් ඉන්නේ ඉංග්‍රීසි ගුරුවරු.ඕවයෙන් බිහිවන ඉංග්‍රීසි ගුරුවරු මාස දෙක තුනකට සැරයක් අපේ ඉස්කෝල වලට එනවා.වැඩි හරියක්ම මිස්ලා.මොනවද අරන් එන්නේ.සුදු සාරිය ඇදලා 1 පන්තියේ 2 පන්තියේ ඉංග්‍රීසි වචන ටිකක් ලියපු කාඩ්බෝඩ් කෑලි ටිකකුයි ක්ලේ ගුලි ටිකකුයි.පන්තියට ආපු ගමන් උදේද දවල්ද රෑද කියලා නැහැ good morning කියලා අර ගෙනාපු කාඩ්බෝඩ් ටිකයි ක්ලේ ගුලි ටිකයි අරගෙන සෙල්ලම් කරන්න පටන් ගන්නවා.අනේ ඉතින් අපිත් බලන් ඉන්නවා.period එකකට විනාඩි 45 නේ.ඉතින් ඕක ඉවර වෙච්ච ගමන් good bye කිව්වා ගියා.ආයි ආත්මෙකට දකින්න හම්බවෙන්නේ නැහැ.ඉතින් ඔහොම මාසෙකට සැරයක් අළුත් කට්ටියක් ඇවිල්ලා ඒගොල්ලන්ගේ පුහුණුවීම් කරහම අපිට හුලං තමයි.ඉතිං ඊට පස්සේ අපි මොකද කරන්නේ ?ඉස්කෝලේ ඉංග්‍රීසි උගන්නන්නේ නෑ කියලා ටියුෂන් පන්තියකට යනවා.ගිය ගමන් මොකක්ද Tenses.ගොඩක් වෙලාවට පන්තිය කවදහරි ඉවර වෙනකනුත් Tenses.ඉතින් ඕක හරියන්නේ නැති නිසා අපි තව පන්තියකට යනවා.අනේද කියන්නේ කියලා වැඩක් නැහැ ඒකෙත් එහෙම්මමයි.ඉතින් අපි තාමත් ඉංග්‍රීසිසි class යනවා.අපිට තාමත් පුළුවන් Tenses විතරයි.නමුත් කතා කරන්න ගියොත් වචනයක් කතා කරගන්න බැහැ.
සිංහල අපිට ඉංග්‍රීසිසි අත්‍යාවශයමද ?
ඔව් අනිවාර්යෙන්ම.අපිට කොතන ගියත් ඉංග්‍රීසි ඕන වෙනවා,කඩේකට ගියත්,බැංකුවට ගියත්,රැකියාවකට ගියත්...හැබැයි මෙහෙම දෙයක් තියෙනවා,සමහර කට්ටියක් ඉන්නවා සිංහලකම ගැන බරටම කතා කරන.අපි මොකටද ? සුද්දන්ගේ ඉංග්‍රීසිස වලට ඔළුව නමන්නේ අපි අපේ සිංහලෙන්ම වැඩ කරමුකො‍් කියලා.නමුත් සිංහල කියන්නේ දැන් ලෝකේ වදවීගෙන යන භාෂා වලින් එකක්.ඒ වගේම තමයි ඔය කියන තරම් දෙයක් එක පාරටම කරන්නත් බැහැ.මං හිතන විදියට මේ ආත්මෙකට කරන්නත් බැහැ.
හැබැයි අපිට එක දෙයක් කරන්න පුළුවන්.
මොකක්ද ඒ ?
ඒ තමයි අපේ නිෂ්පාදන නව නිර්මාණ ලෝකෙට අපේ නමින් අපේ දෙයක් විදියට ඉදිරිපත් කිරීම.ඒ තුලින් ලෝකය තුල සිංහලකමට යම් වටිනාකමක් දිය හැකි වෙයි කියන එක තමයි මගේ විශ්වාසය.එහෙම නැතුව අපිට ඉංග්‍රීසි එපා සිංහල විතරයි ඕන කිය කියා සටන් පාඨ කියන එක නෙමෙයි.එහෙම වුනොත් මුකුත් නෙමෙයි වෙන්නේ සිංහලකම වෙනුවෙන් කෑගැහුවා කියලා ඉතිහාසගත වෙන එක විතරයි.
මගේ අදහස
අනාගතය ස්පර්ශ කරන්න ලොවම පිළිගත් ඉංග්‍රීසි භාෂාව අත්‍යාවශයයි.ඒකත් ඉගෙන ගත්ත කියලා අපිට පාඩු නැහැ.එහෙම ඉදගෙන සිංහල අපි අපේකම වෙනුවෙන් අපේ යමක් ලොවට ඉදිරිපත් කිරීමයි වඩාත් උචිත යන්නයි මගේ හැගීම.

No comments:

Post a Comment